Garden Treasure on a silver-plate

Bestellen en leveren

Hoe kan ik bestellen? 

Bestellen kan via onze website of neem even contact met ons op per email. 

Hoe kan ik betalen? 

Bestellingen worden definitief gereserveerd zodra we de volledige betaling ontvangen hebben. Bestellingen worden klaar gemaakt in volgorde van binnenkomst van de betaling. Betalen kan met verschillende kaarten op onze website, of per overschrijving naar volgend rekening nummer: 

Bank: BNP Paribas Fortis 

BIC: GEBABEBB 

Rekening houder: Trian bvba - Graefswinning 

IBAN: BE45 0016 1637 8189 

Zijn mijn online betalingen veilig? 

De Strong Customer Authentication (SCA) -regels van de PSD2 zijn geïntroduceerd om de veiligheid van online betalingen te vergroten. SCA is van toepassing op betalingen met zowel betaalpassen als creditcards voor bedrijven in de Europese Economische Ruimte (EER) met klanten uit hetzelfde gebied.

We zijn klaar voor de SCA en alle online betalingen worden verwerkt op basis van het "two-factor authentication" -principe, ongeacht waar u zich in de EER bevindt en of de overheid in uw land besluit de handhaving uit te stellen.

Bevestiging van bestelling 

Na ontvangst van de volledige betaling voor de goederen en transportkosten, sturen we een e-mail ter bevestiging. Mocht er een probleem zijn met een niet-beschikbare variëteit vanwege natuurlijke of andere omstandigheden dan storten we het corresponderende vooruitbetaalde bedrag terug. Bij betaling per overschrijving gaat het bedrag terug naar de opdrachtgever, bij kaart betalingen gaat het terug via de desbetreffende kaart. We zijn niet aansprakelijk voor eventuele kosten of schade die u zou kunnen oplopen vanwege het niet beschikbaar zijn van een bepaalde variëteit. Bestellingen worden aanvaard naar eigen goeddunken, maar worden doorgaans geaccepteerd indien de goederen beschikbaar zijn en we de betaling ontvangen hebben. 

Ik bestel vanuit het buitenland, moet ik BTW betalen? 

Enkel bij leveringen aan bedrijven binnen de EEG met een geldig BTW nummer wordt er geen BTW verrekend. In alle andere gevallen geldt het wettelijke BTW tarief. Onze prijzen zijn inclusief BTW.

PIOENEN PLANTGOED - LEVERING IN DE HERFST

Wat is het verschil tussen blote wortel en container pioenen? 

Blote wortels kunnen het hele jaar door besteld worden, maar worden enkel in de herfst gerooid. De wortels worden netjes verpakt met een kleine beschrijving. We versturen de wortels of je mag ze komen afhalen. De exacte timing is afhankelijk van de weersomstandigheden. 

Pioenen in 7L containers zijn in de lente beschikbaar. Afhalen kan op onze open veld dagen of op een van de tuinbeurzen. We kunnen de containers niet versturen. 

Blijven alle variëteiten onbeperkt beschikbaar? 

Onze pioenwortels hebben een groeicyclus van 4 jaar, hierdoor zijn alle variëteiten niet steeds beschikbaar. We doen ons best om voldoende voorraad te hebben van de meeste variëteiten, maar voor enkele zeldzame schoonheden is dit niet steeds haalbaar. Verder worden er steeds nieuwe variëteiten toegevoegd. Mocht een bepaalde variëteit uitgeput zijn dan contacteren we je per e-mail om een mogelijk alternatief voor te stellen. Jij beslist of dit ook jouw keuze is.

Kan ik een bestelling annuleren? 

Gelieve een bestelling schriftelijk te annuleren, e-mail heeft onze voorkeur. Vermeld a.u.b. het volgnummer van de bestelling. Annuleringen die we ontvangen na één september zijn onderworpen aan 15% annuleringskosten. Zodra er verstuurd wordt kan er niet meer geannuleerd worden. Bij betaling per overschrijving gaat het bedrag terug naar de opdrachtgever, bij kaart betalingen gaat het terug via de desbetreffende kaart.  

Wanneer worden mijn pioenen wortels verstuurd? 

Pioen wortels worden verstuurd vanaf begin oktober, extreme weersomstandigheden uitgesloten, tot in het late najaar, en dit zolang de weersomstandigheden het toelaten. Container planten worden niet verstuurd en zijn enkel beschikbaar voor afhaling op de kwekerij op de open veld dagen of beursen waar we aanwezig zijn. 

Hoe worden ze geleverd? 

De zorgvuldig verpakte blote wortels worden per koerier of post verzonden. We sturen je bijgesloten enkele eenvoudige instructies i.v.m. hun behandeling bij aankomst. Bij vertrek sturen we je een e-mail met de transport code, en een weblink zodat je de levering via het web van de desbetreffende transporteur kunt volgen. Mocht een pakket beschadigd zijn, noteer dit op het ontvangst bewijs van de koerier, en neem onmiddellijk contact op met ons. Wordt dit niet genoteerd, dan kan eventuele schade niet verhaald worden. Niet afgehaalde en/of gemiste leveringen die resulteren in beschadigde planten of goederen zijn voor de verantwoordelijkheid van de geadresseerde. 

Welke kwaliteit mag ik verwachten bij levering? 

We doen ons uiterste best om alleen wortels van de hoogste kwaliteit te versturen. Kruidachtige en Itoh pioenen hebben 3-5 ogen. Pioenen zijn levende planten, en problemen kunnen soms voorkomen. Als dit het geval is, laat het ons dan weten binnen 7 dagen na ontvangst van je pakket. Wij geven u graag extra advies over hoe en waar u uw pioenen het beste kunt planten. Door omstandigheden waar wij geen invloed op hebben, kunnen wij het resultaat echter niet garanderen.

Plantenpaspoort? 

Wij zijn kwekers van pioenen en verkopen alleen onze eigen planten. Onze pioenen hebben een plantenpaspoort.

Een plantenpaspoort is een verzameling van verplichte informatie die gedocumenteerd moet zijn bij het verhandelen van alle planten binnen de Europese Unie (EU). Het geeft de identiteit en herkomst van de zending weer en maakt het mogelijk om de oorspronkelijke producent te traceren. Deze informatie is verplicht. De jaarlijkse controle wordt uitgevoerd door favv-afsca.be.

Gaan mijn pioenen meteen bloeien? 

We streven naar een evenwicht tussen de wortel en de beschikbare ogen. Hierdoor heeft de plant de mogelijkheid om de volgende lente een of meerdere bloemen te produceren. Jammer genoeg kunnen we dit niet garanderen. Vooral bij Itoh en dubbele lactiflora variëteiten blijft de bloei soms een jaartje langer uit, maar dit is zeker het wachten waard! De pioen heeft eerst een periode van rust nodig om tot volledige ontwikkeling te komen. Bloemen op jonge planten geven een hint van wat er nog komt. Indien je vermoedt dat er iets mis is met je aankoop stuur ons a.u.b. een foto van de bloem, de plant en de omgeving samen met een kopij van het aankoopbewijs en het label zodat we dit kunnen nagaan en zo mogelijk rechtzetten. 

Hoeveel kost het versturen? 

Er wordt een vast bedrag aan verzendkosten en verpakking in rekening gebracht voor verzendingen binnen de EU voor bestellingen van 1 tot 100 pioenwortels. Zie de tabel hieronder.

Bestellingen kunnen ook afgehaald worden op onze Herfst Open-Deur-Dagen.

Bestemming Prijs Bestemming Prijs Bestemming Prijs
België 9.00    Italië* 19.00    Portugal* 24.00
Bulgarije 34.00 Kroatië 34.00 Roemenië 34.00
Denemarken* 19.00 Letland 19.00 Slowakije 19.00
Duitsland* 9.00 Slovenië 24.00
Estland* 19.00 Litouwen 19.00 Spanje* 24.00
Finland* 22.00 Luxembourg 9.00 Tsjechië 19.00
Frankrijk* 9.00 Monaco 19.00 Zweden* 17.00
Griekenland* 34.00 Nederland* 9.00
Hongarije 24.00 Oostenrijk 17.00
Ierland 119.00 Polen 19.00

*Eilanden toeslag van toepassing, contacteer ons voor een offerte.

Neem contact met ons op voor levering naar Oekraïne.

Voor levering naar Zwitserland en Liechtenstein bedragen de verzend- (15.00€) en inklaringskosten vervoerder (44.00€) samen 59.00€ voor een pakket met een gewicht tussen 0 en 30,00 kg. Bij invoer zijn Zwitserse btw en andere rechten of heffingen van toepassing. Deze kosten zijn niet inbegrepen in de prijs van de goederen of de verzendkosten en zijn de verantwoordelijkheid van de klant. Als richtlijn geldt dat de levering tussen de 7 en 14 dagen kan duren.

PIOENEN SNIJBLOEMEN - LEVERING IN DE LENTE

Koelgecontroleerde 24-uur levering in België en Luxemburg

Bestellingen die voor 18:00 uur ontvangen en betaald zijn, worden de volgende werkdag opgehaald en zijn de dag erna bij u*.

  • Voor levering op zaterdag bestel voor donderdag 18:00
  • Voor levering op dinsdag bestel voor vrijdag, zaterdag of zondag 18:00
  • Voor levering op woensdag bestel voor maandag 18:00
  • Voor levering op donderdag bestel voor dinsdag 18:00
  • Voor levering op vrijdag bestel voor woensdag 18:00

Express-levering  naar Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Finland en Zweden.

Bestellingen die voor 14:00 betaald zijn, worden dezelfde of de eerste verstuurdag verzonden. Levering voor 12.00 uur.*

  • Voor bezorging op dinsdag bestel donderdag na 14.00 uur, vrijdag, zaterdag, zondag of maandag voor 14.00 uur.
  • Voor bezorging op woensdag bestel op dinsdag voor 14:00 uur.
  • Voor bezorging op donderdag bestel op woensdag voor 14:00
  • Voor bezorging op vrijdag bestel je op donderdag voor 14:00.

*UITZONDERINGEN: Op Hemelvaart en Tweede Pinksterdag is er geen bezorging en ook geen afhaling op de boerderij.

Na verzending ontvangt u twee sms-berichten of e-mails van onze koerier. De eerste e-mail of sms wordt verzonden om u te informeren dat de koerier het pakket heeft ontvangen en het pakket de volgende dag zal bezorgen. De tweede e-mail of sms gaat de ochtend van bezorging uit. De exacte levertijd is afhankelijk van de service die beschikbaar is op uw adres

Verzenden ?

Wij hanteren vaste verzendkosten per pakket. Zie de onderstaande tabel.

Land

Verzendkosten eerste pakket incl. BTW

Elk bijkomend pakket    

België | Luxemburg 15.00 +15.00
Frankrijk | Duitsland 24.00 +15.00
Oostenrijk | Finland | Zweden 34.00 +15.00

We verzenden niet naar ziekenhuizen of instellingen waar we een tijdige aflevering moeilijk achten.

Controleer uw verzend- en e-mailadres en telefoonnummer zorgvuldig bij het plaatsen van uw bestelling. Een onjuist adres brengt een toeslag van € 20 met zich mee voor wijzigingen of omleidingen zodra het pakket bij de vervoerder is aangemeld. Bij een onjuist adres kan een snelle levering niet worden gegarandeerd.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor problemen die het gevolg zijn van onjuiste leveringsinformatie.

Niet-afhaling of een gemiste levering die resulteert in beschadigde producten is de verantwoordelijkheid van de geadresseerde. 

Graefswinning is niet verantwoordelijk voor pakketten die na de opgegeven leveringsdatum worden ontvangen, of voor pakketten die verloren, gestolen of beschadigd zijn zodra ze in handen zijn van de vervoerder.  Mocht uw pakket gestolen, vertraagd of beschadigd zijn, neem dan contact met ons op zodat we een claim kunnen indienen bij de verzendmaatschappij. Als de claim door het verzendbedrijf wordt betaald, storten we een credit op je rekening. Claims worden pas na 30-90 dagen beoordeeld en betaald. Uiteraard zullen we er alles aan doen om de situatie recht te zetten.

Welke kwaliteit kan ik verwachten? 

We doen ons uiterste best om pioenrozen van de hoogste kwaliteit te verzenden. De pioenrozen worden verzonden als gesorteerde gesloten knoppen, tenzij anders aangegeven. Afhankelijk van de soort hebben ze enkele dagen nodig om volledig open te gaan. Hou rekening hiermee indien de timing van de open bloemen voor u belangrijk is. 

Terugbetalingen en retour

Omdat snijbloemen bederfelijk zijn, accepteren we geen retourzendingen op elke aankoop. Om de kwaliteit te garanderen, gebruiken we de best beschikbare verzendoplossing
Pak de pioenrozen meteen uit bij ontvangst. De bloemen komen uit een temperatuur van 4ºC ze moeten acclimatiseren. In de doos vindt u een eenvoudige handleiding over hoe u de bloemen moet behandelen zodra ze aankomen. Neem bij twijfel direct na ontvangst van de levering contact met ons op en stuur ons een foto van de bloemen en de doos. Wij adviseren en corrigeren waar mogelijk. 

Bedankt voor het vertrouwen in Graefswinning pioenen, met zorg gekweekt, geoogst en geleverd.

Graag meer informatie? 

Voor verdere informatie over pioenen, mag je ons steeds contacteren. 

Levertijden en voorwaarden kunnen wijzigen zonder voorafgaande waarschuwing.